استراتژی‌های برتر در سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت امروزه به یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. در این وبلاگ به توضیح در این باره می پردازیم

استراتژی‌های برتر در سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو

گوگل در سال 2009 تنها دویست عامل را برای رتبه‌بندی سایت‌های مختلف در نظر گرفته بود، اما در چند سال گذشته تغییرات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. عواملی که می‌توانند رتبه سایت را بالا و پایین کنند چند برابر شده‌اند و طبیعتاً تعداد سایت‌هایی که برای به دست آوردن رتبه بهتر تلاش می‌کنند هم بیشتر شده است؛ اما دراین‌بین ما باید چه کنیم؟

برای بهینه‌سازی سایت لازم نیست تمامی عوامل تأثیرگذار را موبه‌مو انجام دهید، زیرکانه‌تر عمل کنید و فاکتورهای مهم‌تر را در نظر بگیرید! برخی از متغیرهایی که در سئو سایت تأثیر می‌گذارند ارجحیت بیشتری نسبت به دیگر متغیرها دارند به همین دلیل اگر تمرکز خود را روی ملزومات سئو بگذارید خیلی زودتر جواب خواهید گرفت تا اینکه تمامی قوانین را به‌صورت هم‌زمان پیش ببرید. در این پست به بررسی این عوامل می‌پردازیم با ما همراه باشید.

 

صفحه وب سازگار با محیط داشته باشید!

بر اساس آخرین گزارش‌ها، امروزه بیشتر جستجوها از طریق گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها صورت می‌گیرد همین نکته اهمیت طراحی سایت به‌صورت ریسپانسیو یا واکنش‌گرا را به‌خوبی نمایان می‌کند. درنتیجه وب‌سایت‌هایی که فاقد این قابلیت باشند کم‌ارزش بوده و جزو سایت‌های سئو نشده شمرده خواهند شد. سایت خود را ریسپانسیو کنید تا شاهد افزایش ترافیک سایت با جستجوهای موبایلی و اسمارت‌فون‌های هوشمند باشید.

 

سرعت سایت را بهینه‌سازی کنید.

بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحات از مهم شاخص‌های رتبه‌بندی در سئو سایت است. هیچ‌چیز نمی‌تواند کسل‌کننده‌تر و آزاردهنده‌تر از صفحات وبی باشد که به‌کندی لود می‌شوند، این امر نه‌تنها ترافیک وب‌سایت را به‌سرعت پایین می‌آورد که به ضرر کسب‌وکار و فروش اینترنتی نیز تمام خواهد شد؛ خصوصاً سایت‌های فروشگاهی باید بیش‌ازپیش تمرکز خود را روی این بخش از بهینه‌سازی سایت خود بگذارند تا سرعت قابل قبولی را ازنظر مشتری ارائه دهند. در یک تحقیق جدید ثابت شد اگر سرعت لود بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 53% کاربران سایت را ترک خواهند کرد و اهمیت این مسئله در اینجا به‌خوبی نمایان می‌شود.

 

تمرکز خود را روی کلمات کلیدی بگذارید.

با کلمات کلیدی سئو شده می‌توان تا حد بسیار زیادی بهینه‌سازی سایت را بهبود بخشید و یافتن آن را از طریق موتورهای جستجو راحت‌تر کرد. در اصل کلمات کلیدی به‌عنوان سرنخ‌هایی هستند که می‌توانند کاربران را به سمت سایت هدایت کنند بنابراین قبل از بارگذاری یک محتوا در سایت باید در ابتدا در یک تحقیق کامل کلیدواژه‌ها و عباراتی را بیابید که با محصولات، خدمات و یا اطلاعات موردنظر شما مرتبط باشند سپس از آن‌ها به‌عنوان کلمات کلیدی منطبق بر اصول سئو در محتوای خود استفاده کنید تا اگر کاربری آن‌ها را جستجو کرد، موتورهای جستجو صفحه شمارا به‌عنوان محتوای مرتبط شناسایی کرده و به کاربر نمایش دهد. به همین دلیل است که کلمات کلیدی و سئو سایت مانند ریشه و گیاه عمل می‌کنند، اگر یکی نباشد رشد دیگری یقیناً امکان‌پذیر نیست.

 بهینه سازی سایت

به‌عنوان نکته پایانی باید بگوییم که فرایند بهینه‌سازی سایت امری است که باید به‌صورت مستمر پیگیری شود؛ قوانین جدید در مرورگرهای مختلف باید به‌صورت دوره‌ای و مرتب ارزیابی گردند. بدین شکل می‌توان با رعایت آن‌ها و جذب بازدیدکنندگان از رقبا پیشی گرفت.

باید بدانید کاربرانی که جذب سایت می‌شوند، از محصولات و خدمات دیدن می‌کنند و مرتباً به سایت سر می‌زنند بسیار ارزشمندتر از بازدیدکنندگانی هستند که صرفاً به‌عنوان بیننده وارد سایت می‌شوند، بنابراین علاوه بر رعایت سئو سایت باید به فکر جذب و نگهداری دسته‌ی اول کاربران بود تا نهایتاً به موفقیت رسید
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد